tuggBUSS

I like to remember things my own way. How I remembered them. Not necessarily the way they happened.

Då är allting bara bra!!

Publicerad 2012-06-19 11:36:58 i Allmänt,

Tappade passionen för att blogga.. Vet att det har hänt så mycket roligt att bloggen hade exploderat av skratt...
Sen har jag verkligen inte haft tid över då all min energi gått till att styra upp våran inflyttning tillsammans.. Thomas har på det stora hela flyttat in på kågevägen, men dock finns det mycket jobb kvar!!
Vet inte om vi rymms här just nu!! :)
Behöver verkligen massor av förvaring!!! Men ska jag lägga pengar på något så är det en ny säng... Herregud, madrasserna vi ligger på nu låg mina föräldrar på då jag föddes!! My back is killing me!!!
Pengar pengar är allt det handlar om!!! För jag vill köpa hela världen just nu!! :)
Ända sen jag träffade Thomas så har livet lek!  Trodde aldrig att jag kunde känna såhär för någon och att någon kunde känna såhär för mej.. Han får mej att tycka om mej själv så mycket mer!
En massa roligt väntar framöver och innan semestern börjar ska jag ha så fantastiskt roligt så när det väl är semester finns de ingen stress över allt som ska hinnas med.. Då är det bara semester som gäller!!
Ja som sagt, allting är så väldigt bra just nu och jag är så lycklig! Men inte på alla platser.. Känner mej trött, besviken och uppgiven! Jag kan ta mitt ansvar och stå för mina fel och brister men det känns som om det är jag som får stå för hela situationen själv.. Ingen vill lägga sig i men alla gör det ändå på sidan av..
Vad jag önskar mest av allt vore om det kunde bli som i Gbg.. Lillasyster Wikström och storasyster Wikström hamnade i luven på varandra.. Ingen hade mer rätt än den andra och ingen hade mer fel än den andra. Men båda två bete sig fel och Marri ryter till åt båda två.. "Nu räcker det båda två!!"
Du är inte snäll och hon är inte snäll!
Men jag är uppgiven och kämpar konstant med att inte brista.. Å när jag säger brista menar jag på alla sätt som finns.. Att sätta sig ner och gråta så att folk kan se hur dåligt personen får en att må, att brista ut i alla fula ord man inte får säga, att gå på personangrepp, att kasta saker.. Jag är bättre än såhär! Önskar folk kunde sätta ner foten åt oss båda.. Det är ju ganska uppenbart att vi båda behöver hjälp med att tåla varann men att inte vilja lägga sig i eller att på tu man hand hålla med oss gör hela saken värre..
Men just nu är det bara att bita ihop och leta nytt jobb så mycket som det bara går.
Förr hade det känts oerhört jobbigt och skrämmande.. Nu känns det bara roligt och spännande.. Man ska inte behöva må såhär dåligt och efter att man tänkt ut alla lösningar och tankar så kan det bara bli bättre..
Å det är ganska skönt när man kommit till insikten.. Att veta!
Men oavsett vart jag varit eller hur värdelöst man mått så är det fantastiskt att få komma hem till en Thomas!!
Varje (menar verkligen varje!!) dag möts man av ett leende och kastar sig i armarna på denna underbara varelse!! Då är allting bara bra!!
Hade världens härligaste helg nyss!!! Det är inte bara Thomas som är skönast i världen utan alla hans vänner är lika så!! Öl å fotboll på Olles!! Utomhus kissande å cykelfärd hem till en folköl var ju sjukt kul!!! Sen sol å en sväng på stan å grillning i stugan!!! Nej livet på så sätt kunde inte vara bättre!! Ska städa upp här hemma och bara gå runt å njuta då jag tittar på alla hans saker som är utspritt i lägenheten..
Sen ett stort tack till tutinlis för att hon styrde glass i bershan igår kväll!! De va gött mos!! ;)

Kommentarer

Postat av: Liqu

Publicerad 2012-06-19 16:25:19

Älskar att du är kär och mår bra på hemmaplan men ogillar konflikten, finns här - de vet du! Puss!

Postat av: Marri

Publicerad 2012-06-19 21:45:53

Bra skrivet gumman! Det är underbart att du hittat en sån go kille :) Det förtjänar du big time!

Postat av: Jag

Publicerad 2012-06-19 23:12:49

Tack tjejer!! Va Goa ni är!!! Å vad jag saknar lilla Meja utan att ens hunnit träffa henne!!! Tant Lina vill ju sååå gärna mysa med dej nu!! Tack Marri!! Tack detsamma måste jag ju säga!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela